Klinika Flebologii to nowoczesna placówka wysokospecjalistyczna położona w samym sercu Warszawy,
w której zespół ludzi pracujących z pasją połączył misję wdrażania nowatorskich technologii diagnostycznych i leczniczych wespół z szeroko pojętą edukacją pacjentów oraz kształceniem lekarzy w dziedzinie flebologii.

Siłą zespołu Kliniki Flebologii jest kompleksowe podejście do problemów i dolegliwości zgłaszanych przez Pacjentów, zarówno z punktu widzenia diagnostycznego, profilaktycznego, jak i leczniczego. W Klinice Flebologii na co dzień zajmujemy się wszystkimi chorobami układu żylnego, nie tylko niewydolnością żylną kończyn dolnych i żylakami.

Autorska filozofia diagnostyczno-lecznicza

Nasza filozofia leczenia opiera się na celowanej i wnikliwej diagnostyce, której wyniki przekładają się na konkretny proces terapeutyczny, dobierany w sposób indywidualny dla każdego pacjenta. Doświadczenie zespołu Kliniki Flebologii pokazuje, iż każdy problem wynikający z niedomogi układu żylnego znajduje swoje logiczne uzasadnienie, a znalezienie przyczyny choroby jest kluczowe i wiedzie do skutecznego wyleczenia pacjenta.

Nasza wieloletnia praktyka potwierdza, iż stosowane jeszcze kilka lat temu podejście do leczenia żył, polegające wyłącznie na eliminowaniu żylaków na nogach oraz uzasadnianiu wszystkiego skłonnością genetyczną nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości, co więcej doprowadza do złych wyborów terapeutycznych i częstych nawrotów choroby.

W Klinice Flebologii opracowaliśmy własną koncepcję diagnostyczno-leczniczą, która wsparta właściwym podejściem profilaktycznym daje bardzo dobre rezultaty. Leczenie chorób układu żylnego powinno rozpoczynać się już na wczesnym etapie życia, bowiem pierwsze objawy niewydolności żylnej pojawiają się najczęściej w wieku 14-18 lat.

Stosowane przez nas kompleksowe podejście diagnostyczne (USG Doppler, ultrasonografia wewnątrznaczyniowa, wenografii rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej, flebografia czy varikografia) pozwala wdrożyć leczenie przyczynowe zarówno u pacjentów wchodzących w wiek dorosły, u Pań planujących ciążę, będących w jej trakcie czy u osób z powikłaniami wcześniej podjętego leczenia.

W skład zespołu Kliniki Flebologii wchodzą lekarze diagności zajmujący się jednocześnie leczeniem pacjentów (flebolodzy interwencyjni). Leczenie trudniejszych przypadków odbywa się zawsze w zespołach 3-4 osobowych (radiolog + radiolog interwencyjny + flebolog + chirurg naczyniowy).

Dzięki wieloprofilowemu wyspecjalizowaniu naszego zespołu w procesie diagnostyczno-leczniczym wykorzystujemy wiedzę z zakresu flebologii, angiologii, radiologii i diagnostyki obrazowej, a także z obszaru chorób wewnętrznych, ginekologii, chirurgii ogólnej, chirurgii naczyniowej czy medycyny estetycznej.

Na co dzień zajmujemy się leczeniem wszystkich chorób układu żylnego: począwszy od pajączków naczyniowych, po malformacje żylne, żylaki na nogach, żylaki atypowe, żylaki miednicy, żylaki okolic intymnych, a skończywszy na ciężkich przypadkach zakrzepic żylnych i trudno leczących się zespołach pozakrzepowych.

Lekarze z naszego zespołu jako pierwsi w naszym kraju, posiadający pełne certyfikacyjne przeszkolenie, zaczęli stosować metodę klejenia żylaków kończyn dolnych systemem VenaSeal (2013). Kolejnymi wprowadzanymi do Polski systemami do klejenia żył, były stosowane przez nasz zespół produkty: VariClose (2015) oraz VenaBlock i VeinOff (2016).

Klinika Flebologii to jeden z nielicznych ośrodków w Polsce posiadający specjalistów, którzy zajmują się kompleksowo diagnostyką i małoinwazyjnym leczeniem niewydolności żylnej miednicy i żylnych zespołów uciskowych.